link
facebook login BAYADERKA : Na sniadanie: puszyste placuszki z jablkami

sobota, 5 stycznia 2013

Na sniadanie: puszyste placuszki z jablkami



Placuszki bardzo puszyste wrecz ze biszkoptowe, z dodatkiem potartych jablek i cynamonu. Swietnie sie sprawdza na podwieczorek lub leniwe sniadanie.



Placuszki biszkoptowe z jablkami

2 jablka, obrane i potarte na tarce
lyzeczka cynamonu
3 jajka, sredniej wielkosci (bialka i zoltka osobno)
100 g cukru pudru + 3 czubate lyzki cukru pudru
niewielka szczypta soli
70 g oleju
230 g maki pszennej luksusowej
1/2 lyzeczki sody oczyszczonej
75 g jogurtu naturalnego

Zoltka rozklocamy z cukrem pudrem, dodajemy potarte jablka i cynamon. Odstawiamy.
Bialka ubijamy na sztywno, na najwyzszych obrotach miksera, tak aby powstala beza lsniaca i sztywna. Powoli dodajemy do bezy 3 lyzki cukru pudru. Miksujemy 2 minuty i odstawiamy beze.
Make przesiewamy z soda. Laczymy ja z zoltkami, jajkami itd. Powstanie dosyc gesta masa. Na przemian z olejem wkladamy powstala mase do ubitych bialek, laczymy bardzo delikatnie tak aby ciasto nie stracilo za duzo na swej objetosci.
Na patelni rozgrzewamy odrobine masla lub oleju. Na rozgrzany tluszcz wylewamy lyzeczka ciasto, po lyzeczce na jednego placuszka. Smazymy po 2-3 na patelni, na wolnym plomieniu, okolo 1-2 minut na kazdej ze stron. Placuszki zdejmujemy z ognia, podajemy cieple, z cukrem pudrem, syropem klonowym lub konfitura. Smacznego :)

17 komentarzy:

  1. Pyszne musi być takie śniadanie, a dodatkowo leniwe, ahh..

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie leniwe śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie śniadania mogłabym jeść codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojejciu, jak ja dawno nie jadłam żadnych placuchów, a takich z jabłkami to wieki;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda świetnie:) zapraszam do mnie:
    ostrokwasna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie do schrupania. O każdej porze dnia i ...dnia. ;)
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym chętnie takie placuszki pyszne. Dawno nie jadłam.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. powinno być cinnamon a nie cinammon :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dagmaro, dziekuje za uwage :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Agnieszko, Twoje placuszki skojarzyły mi się z wczorajszym wieczorem u Przyjaciół, gdzie na kolację były gofry z potartym jabłuszkiem, a do tego sok pomarańczowy:). Czułam się tak dopieszczona jak dawno nie byłam...
    Ja tu u Ciebie pierwszy raz:). I podoba mi się - od razu TAKIE smaki:).
    Dziękuję za spotkanie u mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne placuszki, uwielbiam takie proste przyjemności:-). Koniecznie jutro na niedzielne śniadanie:-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Zatopilam sie w pysznych oparach wspomnien z lepkiego dziecinstwa,smakujacego rowniez takimi racuszkami-roboty mojej najukochanszej,usmiechnietej,niesamowicie cieplej i dobrej babuni Stasi. Zagladam i pieke z Twoich przepisow i zawsze jest idealnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie placuszki robiła mama, tez przywołują wspomnienia z dzieciństwa:)

      Usuń
    2. Truskawki i Sernik, ciesze sie bardzo :)


      Dziekuje ze zagladacie, pozdrawiam cieplo :)

      Usuń
  13. Uwielbiam takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze i odwiedzenie Bayaderki.
W razie pytań proszę o kontakt przez FB bloga.


Thank you for your comments and visiting Bayaderka.
Should you have any queries, don't hesitate to contact me via FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers